Responsive image

Paragraaf I Vrijgestelde begunstigden niet zijnde fondsen.

Download de app voor meer functionaliteit.

Paragraaf I Vrijgestelde begunstigden niet zijnde fondsen.

De volgende entiteiten worden behandeld als niet-rapporterende Curaçaose financiële instellingen en als vrijgestelde begunstigden voor de toepassing van de artikelen 1471 en 1472 van de U.S. Internal Revenue Code, anders dan ter zake van een betaling in verband met een verplichting die samenhangt met een commerciële financiële activiteit van het type waarmee een omschreven verzekeringsmaatschappij, beleggingsinstelling of een instelling die deposito's neemt zich bezighoudt:

  • A.Overheidslichamen. De regering van Curaçao, een staatkundig onderdeel daarvan (daaronder uitdrukkelijk begrepen een staat, provincie, district of gemeente), of een agentschap of orgaan dat volledig behoort tot Curaçao of tot een of meer van de voorgaande (elk te noemen „Curaçaos overheidslichaam”) behoort. Deze categorie bestaat uit de integrerende onderdelen, gecontroleerde entiteiten en staatkundige onderdelen van Curaçao.
  • 1.
  • a.Onder „integrerende onderdelen” van Curaçao wordt verstaan een persoon, organisatie, agentschap, bureau, fonds, instrument of ander orgaan, die of dat ongeacht de aanduiding een bestuurlijke autoriteit vormt van Curaçao. De netto-inkomsten van de bestuurlijke autoriteit moeten worden bijgeschreven op haar eigen rekening of op andere rekeningen van Curaçao, zonder dat daarvan een gedeelte toekomt aan een natuurlijke persoon. Een integrerend onderdeel omvat geen natuurlijke personen die een soeverein, een overheidsfunctionaris of een bestuurder zijn en optreden als privé- of natuurlijke persoon.
  • 2.
  • b.Onder „gecontroleerde entiteit” wordt verstaan een entiteit die qua vorm los staat van Curaçao of anderszins een afzonderlijke juridische entiteit vormt, mits:
  • a.de entiteit volledig behoort tot en onder toezicht staat van een of meer Curaçaose overheidslichamen, hetzij rechtstreeks, hetzij via een of meer gecontroleerde entiteiten;
  • b.de netto-inkomsten van de entiteit op haar eigen rekening worden bijgeschreven of op de rekeningen van een of meer Curaçaose overheidslichamen, zonder dat daarvan een gedeelte toekomt aan een natuurlijke persoon; en
  • c.de bezittingen van de entiteit bij ontbinding toevallen aan een of meer Curaçaose overheidslichamen.
  • 3.Inkomsten worden niet geacht toe te komen aan natuurlijke personen indien deze personen de beoogde begunstigden zijn van een overheidsprogramma en de activiteiten van het programma worden uitgevoerd voor het algemeen publiek ten behoeve van het algemeen welzijn of betrekking hebben op het bestuur in de overheidssfeer. Onverminderd het voorgaande worden inkomsten echter geacht wel aan natuurlijke personen toe te komen indien de inkomsten afkomstig zijn van de inzet van een overheidslichaam voor het exploiteren van een commerciële onderneming, zoals een commercieel bankbedrijf dat financiële diensten verleent aan natuurlijke personen.
  • B.Centrale bank. De instantie die bij wet of maatregel van de overheid is aangewezen als de hoogste autoriteit, anders dan de regering van Curaçao zelf, die bevoegd is tot de uitgifte van valuta. Een dergelijk instituut kan een instantie omvatten die onafhankelijk is van de overheid van Curaçao, ongeacht of zij al dan niet geheel of gedeeltelijk behoort tot Curaçao.
  • C.Internationale organisaties. Een internationale organisatie en alle agentschappen of instanties die er volledig toe behoren. Deze categorie omvat elke intergouvernementele organisatie (met inbegrip van supranationale organisaties) 1. die primair bestaat uit niet-Amerikaanse overheden; 2. die feitelijk een zetelovereenkomst heeft met Curaçao; en 3. waarvan de inkomsten niet toekomen aan natuurlijke personen.

EY Taxlaw NL verschaft de mogelijkheid tot:
  • het full text doorzoeken van de verdragen en regelgeving met daarbij filters om het zoekgebied nader af te bakenen;
  • het full text doorzoeken van de gedelegeerde regelgeving, beleidsbesluiten en jurisprudentie;
  • het kunnen sorteren van de gedelegeerde regelgeving, beleidsbesluiten en jurisprudentie op datum, titel en instantie;
Responsive image
Responsive image
  • het oproepen van artikelversies tot enige jaren terug;
  • het maken van aantekeningen op artikelniveau;
  • de creatie van dossiers voor de opslag van snelkoppelingen naar veelvuldig geraadpleegde wetsartikelen;
  • het delen via mail en sociale media van artikelteksten met desgewenst een additioneel bericht.