Responsive image

1.Niettegenstaande artikel 2, ...

Download de app voor meer functionaliteit.

1.Niettegenstaande artikel 2, ...

  • 1.Niettegenstaande artikel 2, lid 2, van deze overeenkomst is de uitoefening van verkeersrechten van de derde en vierde vrijheid voor passagiers-, gecombineerde en vrachtdiensten en van verkeersrechten van de vijfde vrijheid voor vrachtdiensten op de gespecificeerde routes onderworpen aan de overgangsbepalingen van deze bijlage.
  • 2.De verkeersrechten van de derde en vierde vrijheid tussen punten in Qatar en punten in België, Duitsland, Frankrijk, Italië en Nederland worden geleidelijk geliberaliseerd overeenkomstig de punten 4 tot en met 8.
  • 3.De verkeersrechten van de vijfde vrijheid voor vrachtdiensten worden overeenkomstig punt 9 geleidelijk verhoogd om aan het einde van de overgangsperiode de overeengekomen toegestane frequentie van zeven diensten per week te bereiken.
  • 4.Voor diensten van/naar de in lid 2 bedoelde EU-lidstaten hebben luchtvaartmaatschappijen van de partijen vanaf de datum van ondertekening van deze overeenkomst het recht om verkeersrechten van de derde en vierde vrijheid uit te oefenen overeenkomstig de toegestane wekelijkse frequenties en de betrokken routes die in de tabellen in de leden 7 en 8 als basisscenario zijn opgenomen.
  • 5.Op de toegestane frequenties voor diensten van/naar EU-lidstaten als bedoeld in lid 2 zijn de in de tabellen in de punten 7 en 8 beschreven stappen van toepassing. Stap 1 wordt van kracht op de eerste dag van het IATA-winterseizoen 2020/2021, de stappen 2 tot 5 vervolgens op de respectieve eerste dag van de IATA-winterseizoenen 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024 en 2024/2025.
  • 6.Vanaf de eerste dag van het IATA-winterseizoen 2024/2025 (Stap 5) hebben de luchtvaartmaatschappijen van elke partij het recht de in artikel 2, lid 2, punt c), van deze overeenkomst verleende verkeersrechten van de derde en vierde vrijheid uit te oefenen zonder beperkingen op het gebied van routes, capaciteit en/of frequentie tussen punten in Qatar en punten in alle EU-lidstaten.
  • 7.Voor passagiers- en combinaties van luchtdiensten van de derde en vierde vrijheid, hebben de luchtvaartmaatschappijen van de partijen het recht de volgende aantallen diensten per week te exploiteren:
  • a.Tussen punten in Qatar en punten in België en vice versa

    Van/naar alle punten

    14

    19

    24

    29

    34

    Geen beperking

  • b.Tussen punten in Qatar en punten in Duitsland en vice versa

    Naar/van alle punten in Qatar en Frankfurt

    14

    18

    21

    24

    28

    Geen beperking

    Naar/van alle punten in Qatar en München

    14

    18

    21

    24

    28

    Geen beperking

    Naar/van alle andere punten

    7

    11

    14

    17

    21

    Geen beperking

  • c.Tussen punten in Qatar en punten in Frankrijk en vice versa

    Naar/van alle punten in Qatar en Parijs

    21

    24

    27

    30

    33

    Geen beperking

    Naar/van alle punten in Qatar en Nice

    7

    10

    14

    17

    21

    Geen beperking

    Naar/van alle punten in Qatar en Lyon

    7

    10

    14

    17

    21

    Geen beperking

    Naar/van alle andere punten

    7

    10

    14

    17

    21

    Geen beperking

  • d.Tussen punten in Qatar en punten in Italië en vice versa

    Van/naar alle punten

    81

    84

    84

    89

    92

    Geen beperking

  • e.Tussen punten in Qatar en punten in Nederland en vice versa

    Naar/van alle punten in Qatar en Amsterdam

    10

    12

    14

    14

    17

    Geen beperking

    Naar/van alle andere punten

    7

    7

    14

    17

    21

    Geen beperking

  • 8.Voor vrachtdiensten en diensten van de vierde vrijheid hebben de luchtvaartmaatschappijen van de partijen het recht de volgende aantallen diensten per week te exploiteren:
  • a.Tussen punten in Qatar en punten in België en vice versa

    Van/naar alle punten

    35

    39

    42

    45

    49

    Geen beperking

  • b.Tussen punten in Qatar en punten in Duitsland en vice versa

    Van/naar alle punten

    10

    14

    14

    17

    21

    Geen beperking

  • c.Tussen punten in Qatar en punten in Frankrijk en vice versa

    Van/naar alle punten

    7

    10

    14

    17

    21

    Geen beperking

  • d.Tussen punten in Qatar en punten in Italië en vice versa

    Van/naar alle punten

    19

    21

    21

    24

    28

    Geen beperking

  • e.Tussen punten in Qatar en punten in Nederland en vice versa

    Van/naar alle punten

    10

    14

    14

    17

    21

    Geen beperking

  • 9.Voor vrachtdiensten van de vijfde vrijheid hebben de luchtvaartmaatschappijen van de partijen vanaf de datum van ondertekening van deze overeenkomst de in artikel 2, lid 2, punt c), van deze overeenkomst gespecificeerde rechten voor drie wekelijkse frequenties („basis”) tussen elke EU-lidstaat en Qatar. Voor de toegestane frequenties gelden de in de onderstaande tabel beschreven stappen op weg naar een toegestaan eindtotaal van zeven diensten/week. Stap 1 wordt van kracht op de eerste dag van het IATA-winterseizoen 2020/2021, de stappen 2 tot 4 vervolgens op de respectieve eerste dag van de IATA-winterseizoenen 2021/2022, 2022/2023 en 2023/2024.

    3

    4

    5

    6

    7

  • 10.Overeenkomstig artikel 24, lid 2, van deze overeenkomst mag het geografisch toepassingsgebied van verkeersrechten van de vijfde vrijheid voor vrachtdiensten die vóór de ondertekening van de overeenkomst zijn verleend en waarvan het geografisch toepassingsgebied verschilt van het in artikel 2, lid 2, punt c), van deze overeenkomst bepaalde gebied, voor de vóór de ondertekening van deze overeenkomst toegestane frequenties verder worden gebruikt in plaats van het in artikel 2, lid 2, punt c), van deze overeenkomst vastgestelde geografisch toepassingsgebied.

EY Taxlaw NL verschaft de mogelijkheid tot:
  • het full text doorzoeken van de verdragen en regelgeving met daarbij filters om het zoekgebied nader af te bakenen;
  • het full text doorzoeken van de gedelegeerde regelgeving, beleidsbesluiten en jurisprudentie;
  • het kunnen sorteren van de gedelegeerde regelgeving, beleidsbesluiten en jurisprudentie op datum, titel en instantie;
Responsive image
Responsive image
  • het oproepen van artikelversies tot enige jaren terug;
  • het maken van aantekeningen op artikelniveau;
  • de creatie van dossiers voor de opslag van snelkoppelingen naar veelvuldig geraadpleegde wetsartikelen;
  • het delen via mail en sociale media van artikelteksten met desgewenst een additioneel bericht.