Responsive image

Artikel 10 Consumentenbelangen

Download de app voor meer functionaliteit.

Artikel 10 Consumentenbelangen

    1
  • Elke partij erkent dat het belangrijk is de belangen van de consumenten te beschermen en mag maatregelen nemen of luchtvaartmaatschappijen op niet-discriminerende basis verplichten redelijke en proportionele maatregelen te nemen betreffende de volgende zaken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot:
    • a.voorschriften ter bescherming van aan luchtvaartmaatschappijen betaalde voorschotten;
    • b.initiatieven ter compensatie van instapweigering;
    • c.terugbetalingen aan passagiers;
    • d.bekendmaking van de identiteit van de luchtvaartmaatschappij die het luchtvaartuig exploiteert;
    • e.de financiële draagkracht van haar eigen luchtvaartmaatschappijen;
    • f.verzekering tegen aansprakelijkheid voor verwondingen van passagiers; en
    • g.het vaststellen van maatregelen inzake toegankelijkheid.
    2
  • De partijen streven ernaar elkaar, in het kader van Gemengd Comité, te raadplegen over kwesties die van belang zijn voor de consument, inclusief geplande maatregelen, teneinde hun aanpak zoveel mogelijk op elkaar af te stellen.

EY Taxlaw NL verschaft de mogelijkheid tot:
  • het full text doorzoeken van de verdragen en regelgeving met daarbij filters om het zoekgebied nader af te bakenen;
  • het full text doorzoeken van de gedelegeerde regelgeving, beleidsbesluiten en jurisprudentie;
  • het kunnen sorteren van de gedelegeerde regelgeving, beleidsbesluiten en jurisprudentie op datum, titel en instantie;
Responsive image
Responsive image
  • het oproepen van artikelversies tot enige jaren terug;
  • het maken van aantekeningen op artikelniveau;
  • de creatie van dossiers voor de opslag van snelkoppelingen naar veelvuldig geraadpleegde wetsartikelen;
  • het delen via mail en sociale media van artikelteksten met desgewenst een additioneel bericht.