Responsive image

Artikel 7 Tarieven

Download de app voor meer functionaliteit.

Artikel 7 Tarieven

    (1)
  • Onder „tarief” wordt verstaan:
    • (i)de vervoerprijs die door een luchtvaartmaatschappij in rekening wordt gebracht voor het vervoer van passagiers en hun bagage op lijndiensten, alsmede de heffingen en voorwaarden voor de bij dit vervoer bijkomende diensten;
    • (ii)de vrachtprijs die door een luchtvaartmaatschappij in rekening wordt gebracht voor het vervoer van vracht (uitgezonderd post) op lijndiensten;
    • (iii)de voorwaarden met betrekking tot de beschikbaarheid of toepasbaarheid van deze vervoerprijs of vrachtprijs of prijs, met inbegrip van alle daaraan verbonden voordelen; en
    • (iv)de commissie die door een luchtvaartmaatschappij wordt betaald aan een agent met betrekking tot door deze agent verkochte vervoerbewijzen of opgemaakte luchtvrachtbrieven voor het vervoer op lijndiensten.
    (2)
  • De tarieven te heffen door de aangewezen luchtvaartmaatschappijen van de Overeenkomstsluitende Partijen voor vervoer tussen Hong Kong en het Koninkrijk der Nederlanden dienen die te zijn, welke door beide luchtvaartautoriteiten zijn goedgekeurd en zullen worden vastgesteld op een redelijk niveau, waarbij naar behoren rekening wordt gehouden met alle relevante factoren, daaronder begrepen de kosten van exploitatie van de overeengekomen diensten, de belangen van de gebruikers, een redelijke winst en de tarieven van andere luchtvaartmaatschappijen die geheel of gedeeltelijk dezelfde route exploiteren.
    (3)
  • De in het tweede lid van dit artikel bedoelde tarieven kunnen worden overeengekomen door de aangewezen luchtvaartmaatschappijen die goedkeuring van het tarief verlangen, na overleg met de andere aangewezen luchtvaartmaatschappijen die geheel of gedeeltelijk dezelfde route exploiteren. Een aangewezen luchtvaartmaatschappij kan evenwel niet worden belet een tarief voor te stellen, noch de luchtvaartautoriteiten worden verhinderd een tarief goed te keuren, indien deze luchtvaartmaatschappij er niet in geslaagd is de instemming van de andere aangewezen luchtvaartmaatschappijen met dit tarief te verkrijgen, of omdat er geen andere aangewezen luchtvaartmaatschappij dezelfde route exploiteert. Met „dezelfde route” in dit en in het voorafgaande lid wordt de gebruikte route en niet de omschreven route bedoeld.
    (4)
  • Elk voorgesteld tarief voor vervoer tussen Hong Kong en het Koninkrijk der Nederlanden wordt bij de luchtvaartautoriteiten van de beide Overeenkomstsluitende Partijen in zodanige vorm ingediend die de genoemde luchtvaartautoriteiten afzonderlijk kunnen verlangen voor de bekendmaking van de in het eerste lid van dit artikel genoemde bijzonderheden. Het dient ten minste 60 dagen (of een zoveel kortere termijn als de luchtvaartautoriteiten kunnen overeenkomen) vóór de voorgestelde datum van inwerkingtreding te worden ingediend. Het voorgestelde tarief wordt behandeld alsof het aan een Overeenkomstsluitende Partij is ingediend op de datum waarop het door de luchtvaartautoriteiten van deze Overeenkomstsluitende Partij is ontvangen.
    (5)
  • Elk tarief, ingediend overeenkomstig het bepaalde in het vierde lid van dit artikel, kan door de luchtvaartautoriteiten van elk der Overeenkomstsluitende Partijen op elk tijdstip worden goedgekeurd en, mits het in overeenstemming met het bepaalde in het vierde lid van dit artikel is ingediend, wordt geacht te zijn goedgekeurd door de luchtvaartautoriteiten, tenzij binnen 30 dagen (of een zoveel kortere termijn als de luchtvaartautoriteiten kunnen overeenkomen) na de datum van indiening, één van de luchtvaartautoriteiten een schriftelijke kennisgeving van afkeuring van het voorgestelde tarief heeft betekend aan de ander.
    (6)
  • Indien kennis van afkeuring wordt gegeven overeenkomstig het bepaalde in het vijfde lid van dit artikel, kunnen de luchtvaartautoriteiten van twee Overeenkomstsluitende Partijen het tarief in onderlinge overeenstemming vaststellen. Elk der Overeenkomstsluitende Partijen kan binnen 30 dagen na de betekening van de kennisgeving van afkeuring om overleg verzoeken, dat binnen 30 dagen na het verzoek dient plaats te vinden.
    (7)
  • Indien een tarief door één van de luchtvaartautoriteiten is afgekeurd in overeenstemming met het bepaalde in het vijfde lid van dit artikel en de luchtvaartautoriteiten het tarief niet in onderling overleg hebben kunnen vaststellen overeenkomstig het bepaalde in het zesde lid van dit artikel, kan het geschil worden geregeld in overeenstemming met de bepalingen van artikel 14 van deze Overeenkomst.
    (8)
  • Onverminderd het bepaalde in het negende lid van dit artikel blijft een overeenkomstig het bepaalde in dit artikel vastgesteld tarief van kracht totdat een vervangend tarief is vastgesteld.
    (9)
  • Tenzij met instemming van de luchtvaartautoriteiten van beide Overeenkomstsluitende Partijen en voor een zodanige periode als zij overeen kunnen komen, wordt een tarief niet verlengd krachtens het achtste lid van dit artikel:
    • (a)waar een tarief een afloopdatum heeft, met meer dan 12 maanden na deze datum;
    • (b)waar een tarief geen afloopdatum heeft, met meer dan 12 maanden na de datum waarop een vervangend tarief bedoeld was van kracht te worden, zoals ingediend bij de luchtvaartautoriteiten van beide overeenkomstsluitende Partijen door de aangewezen luchtvaartmaatschappij of luchtvaartmaatschappijen van één of beide Overeenkomstsluitende Partij(en).
    (10)
    • (a) De tarieven, geheven door een aangewezen luchtvaartmaatschappij van Hong Kong voor vervoer tussen Nederland en een andere Staat zijn onderworpen aan de goedkeuring van de luchtvaartautoriteiten van Nederland en, indien van toepassing, van de andere Staat. De tarieven die door een aangewezen luchtvaartmaatschappij van Nederland worden geheven voor vervoer tussen Hong Kong en een andere Staat dan Nederland, zijn onderworpen aan de goedkeuring van de luchtvaartautoriteiten van Hong Kong en, indien van toepassing, van de andere Staat.
    • (b) De luchtvaartautoriteiten van elk der Overeenkomstsluitende partijen hechten hun goedkeuring aan alle door de aangewezen luchtvaartmaatschappij van de andere Overeenkomstsluitende Partij ingediende tarieven voor vervoer tussen een punt op het gebied van de eerste Overeenkomstsluitende Partij en een buiten het Koninkrijk der Nederlanden of Hong Kong gelegen punt, mits:
    • (i)aan de desbetreffende luchtvaartmaatschappij vergunning is verleend door de luchtvaartautoriteiten van de beide Overeenkomstsluitende Partijen om dit vervoer te verrichten; en
    • (ii)dat tarief identiek is aan het naar behoren goedgekeurde tarief voor dat vervoer, dat wordt geheven door de luchtvaartmaatschappijen van de eerste Overeenkomstsluitende Partij of de luchtvaartmaatschappijen van het land waarin het andere punt is gelegen, of, indien zulke luchtvaartmaatschappijen er niet zijn, door elke andere luchtvaartmaatschappij waaraan vergunning tot het verrichten van dit vervoer is verleend door de luchtvaartautoriteiten van de eerste Overeenkomstsluitende Partij.
    • (c)Geen tarief voor dit vervoer wordt goedgekeurd, tenzij het door de aangewezen luchtvaartmaatschappij die deze goedkeuring verlangt, bij de luchtvaartautoriteiten van de Overeenkomstsluitende Partij in zodanige vorm is ingediend, als door deze luchtvaartautoriteiten kan worden verlangd voor de bekendmaking van de in het eerste lid van dit artikel genoemde bijzonderheden, ten minste 60 dagen vóór de voorgestelde datum van inwerkingtreding (of een zoveel kortere termijn als deze luchtvaartautoriteiten in een bijzonder geval kunnen overeenkomen om te voldoen aan het in punt (b) van dit lid gestelde doel).
    • (d)De Overeenkomstsluitende Partij die een overeenkomstig het bepaalde in (a), (b) en (c) van dit lid vastgesteld tarief heeft goedgekeurd, kan zijn goedkeuring intrekken met ingang van dezelfde datum als die waarop het voor haar eigen of voor een andere luchtvaartmaatschappij goedgekeurde tarief niet langer van kracht is.

EY Taxlaw NL verschaft de mogelijkheid tot:
  • het full text doorzoeken van de verdragen en regelgeving met daarbij filters om het zoekgebied nader af te bakenen;
  • het full text doorzoeken van de gedelegeerde regelgeving, beleidsbesluiten en jurisprudentie;
  • het kunnen sorteren van de gedelegeerde regelgeving, beleidsbesluiten en jurisprudentie op datum, titel en instantie;
Responsive image
Responsive image
  • het oproepen van artikelversies tot enige jaren terug;
  • het maken van aantekeningen op artikelniveau;
  • de creatie van dossiers voor de opslag van snelkoppelingen naar veelvuldig geraadpleegde wetsartikelen;
  • het delen via mail en sociale media van artikelteksten met desgewenst een additioneel bericht.