bij het Verdrag tussen het Koninkrijk der Nederlanden en de Azerbajdzjaanze Republiek inzake luchtdiensten
Routetabel:
- 1. De aangewezen luchtvaartmaatschappij van het Koninkrijk der Nederlanden heeft het recht luchtdiensten te exploiteren op de hieronder omschreven routes:
- alle punten in Nederland – tussenliggende punten – alle punten in Azerbajdzjan – verder gelegen punten – en vice versa.
- 2. De aangewezen luchtvaartmaatschappij van de Azerbajdzjaanse Republiek heeft het recht luchtdiensten te exploiteren op de hieronder omschreven routes:
- alle punten in Azerbajdzjan – tussenliggende punten – alle punten in Nederland – verder gelegen punten – en vice versa.
Noten:
- 1. Elk tussenliggend punt of alle tussenliggende punten en/of verder gelegen punten op de omschreven routes kan of kunnen, naar keuze van elke aangewezen luchtvaartmaatschappij, op een vlucht of op alle vluchten worden overgeslagen, mits die vluchten aanvangen respectievelijk eindigen op het grondgebied van de Verdragsluitende Partij die de luchtvaartmaatschappij heeft aangewezen.
- 2. Het is de aangewezen luchtvaartmaatschappijen van de Verdragsluitende Partijen toegestaan vluchten te exploiteren op de hierboven omschreven routes zonder beperkingen ten aanzien van frequentie en type luchtvaartuig, in iedere indeling.
- 3. Alle tussenliggende punten en/of verder gelegen punten kunnen door de aangewezen luchtvaartmaatschappij van de ene Verdragsluitende Partij worden aangedaan zonder uitoefening van vijfde-vrijheidsverkeersrechten tussen die punten en het grondgebied van de andere Verdragsluitende Partij. Deze vijfde-vrijheidsverkeersrechten kunnen echter door de aangewezen luchtvaartmaatschappij van de ene Verdragsluitende Partij worden uitgeoefend nadat zij de voorafgaande toestemming van de luchtvaartautoriteiten van de andere Verdragsluitende Partij hebben verkregen.
- 4. Ten behoeve van vluchten waarbij sprake is van verandering van luchtvaartuig kan een aangewezen luchtvaartuig gebruik maken van haar eigen materieel en, met inachtneming van nationale voorschriften, van geleast materieel en kan zij deze vluchten uitvoeren op grond van commerciële afspraken (o.a. codesharing en interlining) met een andere luchtvaartmaatschappij.
- 5. Een aangewezen luchtvaartmaatschappij kan verschillende of dezelfde vluchtnummers gebruiken voor de gedeelten van vluchten waarbij sprake is van verandering van luchtvaartuig.